Alerji Testleri Nelerdir?

1) Yama Alerji Testleri

patch yama alerji testleri
Yama alerji testleri, alerjik kontakt dermatit (alerjik temas ekzaması) tanısında önemli ve güvenli bir metottur. Kontakt dermatit mesleksel hastalıkların %80′ ini oluşturur. Bu nedenle hastanın mesleği nedeniyle maruz kaldığı uyaranlar (alerjenler) ve sürekli temas eden maddeler (iritanlar) göz önünde bulundurulmalıdır.

Ülkemizde uluslararası kontakt dermatit araştırma grubu ile Avrupa çevre ve kontakt dermatit araştırma grubunun ortak iş birliği ile oluşturulan Avrupa Standart yama alerji testleri kullanılmaktadır.

Yama testinde kullanılan alerjenler hayatımız buyunca gündelikte kullandığımız :Parfümler, tatlandırıcılar, diş hekimliğinde kullanılan materyaller, kuaför ürünleri, lokal anestezikler, ilaçlar, koruyucu maddeler, anti-mikrobiyaller, kauçuk kimyasallar, antioksidanlar, kozmetik ve ev ürünleri, fotoğraf kimyasalları, plastikler, yapıştırıcılar, taşıyıcılar, çözücüler, pektisitler, metal bileşikler, deri, tekstil boyaları, güneş koruyucuları vs.’dir.

Bu maddeler temiz, geniş cilt zeminine, genellikle de sırt cildine temas ettirilir. Özel alüminyum kapların içerisindeki bu maddelerin, 48 saat sonra deriden temasının uzaklaştırılmasıyla testin 2.aşamasına gelinir. Bu aşamada deriye reaksiyon yapmış olan alerjenler not edilir. Hasta son olarak testin uygulanmasından 72 saat sonra yine çağrılır ve reaksiyon yapan alerjenlerin etkisi 72 saat sonra da not edilir. Böylece 48 ve 72 saat sonra Yama testleri okunmuş olur.

Test sonucunda alerjen olarak tespit edilen maddeler, pozitiflik derecesine göre rapor edilir. Ve hastaya, maddeler hakkında bilgi verilir.

Alerjik temas ekzamasında tedavi sonrası korumada, Yama testleri sonrası tespit edilmiş olan alerjen maddeye olan teması önlemek önemlidir.

2) Prick Alerji Testleri

Başarılı bir alerji tedavisinin kaçınılmaz ilk şartı, hastanın şikayetlerine sebep olan “alerjeni” tespit etmektir. Bu saptama sonucunda hastaya o alerjenden korunma veya ortamından elimine etmek önerilir.

prick deri alerji testleri

Alerjenin deri üzerine damlatılarak küçük bir çizik oluşturulması ve 15 dk beklenerek değerlendirilmesi işlemi “Prick Alerji Testleri”dir ve reaksiyona neden olan alerjeni belirler.